- 68% van de gasten boekt opnieuw als een klacht naar tevredenheid afgehandeld is. (bron Center Parcs)
- 44% van de direct mail wordt nooit geopend (bron Voltier Digital)
- 86% van de mensen ontwijkt TV-commercials (Bron Voltier Digital)
- Een klacht echt aanvoelen en snel oplossen levert 60% net promoter score. (bron Center Parcs)
- 95% gelooft niet de organisatie communicatie wel ervaringen van andere gebruikers. (div web bronnen)
- Social media voor bedrijven = radicale openheid, relevant zijn en sympathiek. (Bron Iens.nl)
- Als je nog moet adverteren dan heb je niets te vertellen. (bron S. Zwerink)
- Geld stroomt niet naar hard werken, geld stroomt naar waarde. (bron Alan Weiss)
- 75% van de CRM initiatieven faalt door gebrek aan customer experience. (bron Gartner)
- Each and every customer touch is a test of the organization as a whole and its promise to the customer. (Harvard business review)
- Jaarlijks zoeken we circa 100.000 nieuwe klanten als gevolg van Churn. Het aanwerven kost 120,-- per klant. (bron CRM PVCP)
- 83% van de consumenten past op basis van positieve web reviews de beslissing aan. Negatieve conversaties hebben een veel lagere impact, 44% van de mensen laat zich hierdoor beïnvloeden. (Insite consulting)
- 39% van de Nederlanders zegt serieus een andere aanbieder te zoeken na het horen van een negatieve klantenervaring. (bron Right now en Telecomerce 2006)
- 19% van de Nederlanders schrijft over merken op sites. 53% laat zich leiden door deze mening bij de aankoopbeslissing. Kleine groep beïnvloedt grote groep. (bron TNS Nipo 2011)
- Waarom schrijven consumenten: 48% om advies te geven, 38% meningen delen in communities 34% om brand generated content te delen. (bron TNS Nipo 2011)
- Oracle eerder dit jaar onder consumenten in een aantal Europese landen uitvoerde, was eenduidig: bij een slechte ervaring gaan klanten naar een ander merk en 64% van hen zegt zelfs in zo’n geval rechtstreeks bij de concurrent het gewenste product te kopen.
Voor veel bedrijven betekent groei het binden van klanten en focus op de customer lifetime value. Dit vraag om een onderscheidende aanpak in klantgerichtheid op alle klant-contactpunten zowel offline en online. In dit blog worden best practices gedeeld op gebieden zoals consumentengedrag, loyaliteit, merkcommunicatie, -beleving, -voorkeur en brand engagement. Dit aan de hand van cases, links, artikelen, customer experiences, reviews, ervaringen, video's, foto's,denkmodellen, etc.
Niet vergeten!
In Twitterstijl enkele weetjes met hun bron. Kleine berichten, maar met een enorme waarde als je het beziet vanuit een klantenbindingsperspectief.
Abonneren op:
Posts (Atom)