Niet vergeten!

In Twitterstijl enkele weetjes met hun bron. Kleine berichten, maar met een enorme waarde als je het beziet vanuit een klantenbindingsperspectief.
  • 68% van de gasten boekt opnieuw als een klacht naar tevredenheid afgehandeld is. (bron Center Parcs)
  • 44% van de direct mail wordt nooit geopend (bron Voltier Digital)
  • 86% van de mensen ontwijkt TV-commercials (Bron Voltier Digital)
  • Een klacht echt aanvoelen en snel oplossen levert 60% net promoter score. (bron Center Parcs)
  • 95% gelooft niet de organisatie communicatie wel ervaringen van andere gebruikers. (div web bronnen)
  • Social media voor bedrijven = radicale openheid, relevant zijn en sympathiek. (Bron Iens.nl)
  • Als je nog moet adverteren dan heb je niets te vertellen. (bron S. Zwerink)
  • Geld stroomt niet naar hard werken, geld stroomt naar waarde. (bron Alan Weiss)
  • 75% van de CRM initiatieven faalt door gebrek aan customer experience. (bron Gartner)
  • Each and every customer touch is a test of the organization as a whole and its promise to the customer. (Harvard business review) 
  • Jaarlijks zoeken we circa 100.000 nieuwe klanten als gevolg van Churn. Het aanwerven kost 120,-- per klant. (bron CRM PVCP)
  • 83% van de consumenten past op basis van positieve web reviews de beslissing aan. Negatieve conversaties hebben een veel lagere impact, 44% van de mensen laat zich hierdoor beïnvloeden. (Insite consulting)
  • 39% van de Nederlanders zegt serieus een andere aanbieder te zoeken na het horen van een negatieve klantenervaring. (bron Right now en Telecomerce 2006)
  • 19% van de Nederlanders schrijft over merken op sites. 53% laat zich leiden door deze mening bij de aankoopbeslissing. Kleine groep beïnvloedt grote groep. (bron TNS Nipo 2011
  • Waarom schrijven consumenten: 48% om advies te geven, 38% meningen delen in communities 34% om brand generated content te delen. (bron TNS Nipo 2011)
  • Oracle eerder dit jaar onder consumenten in een aantal Europese landen uitvoerde, was eenduidig: bij een slechte ervaring gaan klanten naar een ander merk en 64% van hen zegt zelfs in zo’n geval rechtstreeks bij de concurrent het gewenste product te kopen.