Traditionele marketingcommunicatie draait om het zenden van boodschappen, merendeels via bought media. Alhoewel het grootste deel van het marketingbudget in organisaties hier nog steeds naartoe gaat, voltrekt zich een revolutie. Van gekochte naar verdiende aandacht. Van outbound naar inbound marketing. Niet ‘bedrijf zoekt consument’, maar ‘consument vindt bedrijf’. In plaats van schieten met hagel in de hoop doel te treffen, zorgen dat je gevonden wordt door mensen die naar jouw product, dienst of oplossing op zoek zijn.
http://www.frankwatching.com/archive/2011/11/22/inbound-marketing-verslaat-outbound-op-alle-fronten-infographic/
Voor veel bedrijven betekent groei het binden van klanten en focus op de customer lifetime value. Dit vraag om een onderscheidende aanpak in klantgerichtheid op alle klant-contactpunten zowel offline en online. In dit blog worden best practices gedeeld op gebieden zoals consumentengedrag, loyaliteit, merkcommunicatie, -beleving, -voorkeur en brand engagement. Dit aan de hand van cases, links, artikelen, customer experiences, reviews, ervaringen, video's, foto's,denkmodellen, etc.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten