maandag 21 oktober 2013

Engagement benchmarken

Engagement? Ja graag, maar alleen als het relevant is

Brand Relevancy 2
Engagement. Engagement! Jaja, ik hoor je wel. Zucht. In 2012 was engagement dé term die verbonden werd aan social media. Iedereen was het er wel over eens dat het geen zin heeft om geld te pompen in een community als je die community vervolgens niet tot leven wekt, en wel zodanig dat we zichtbaar resultaat zien (lees: likes, shares en comments). En om dat te meten is er een heuse score in het leven geroepen, de IPM+ score. Merken die relatief veel interactie bewerkstelligen rondom hun content, doen het goed op de IPM+ score en zijn ‘goed bezig’.

Engagement? Ja graag, maar alleen als het relevant is | Likeconomics.nl


Er is geen objectieve manier om brand relevancy te meten. Dat zal elke marketeer eerlijk naar zichzelf toe moeten bepalen. Of huur een professional in die een keer een analyse maakt van jouw content, en de fit met het merk. Daarbij gelden de wetten die altijd al golden als het gaat om merken en wat wel en niet bij hun identiteit, waarden en persoonlijkheid past. Een lifestyle brand kan per definitie breder gaan in communicatie dan een product brand. Maar dat ‘gezien worden’ en de dialoog opwekken niet een doel op zich is, maar dat het vooral om de inhoud van dat gesprek draait, is van alle tijden. Laten we dat in de moderne tijd dus niet uit het oog verliezen… Goed voornemen voor 2013: be relevant! Ook op Facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten