Geweldig hoe KLM offline en online samenbrengen.
Voor veel bedrijven betekent groei het binden van klanten en focus op de customer lifetime value. Dit vraag om een onderscheidende aanpak in klantgerichtheid op alle klant-contactpunten zowel offline en online. In dit blog worden best practices gedeeld op gebieden zoals consumentengedrag, loyaliteit, merkcommunicatie, -beleving, -voorkeur en brand engagement. Dit aan de hand van cases, links, artikelen, customer experiences, reviews, ervaringen, video's, foto's,denkmodellen, etc.
dinsdag 20 maart 2012
behavioral pricing
Is dit de toekomst: hogere prijzen voor wat je 'liket' op Facebook?
De vraag die in dit artikel aan de orde is of social media hiervoor gebruikt kan worden. Meer ervaringen zijn nodig om hierop een antwoord te geven.
Is dit de toekomst: hogere prijzen voor wat je 'liket' op Facebook? - Consument - De Morgen
Stank voor dank heet dat dan: jij 'liket' met plezier de producten waar je overtuigd dol op bent, en de producenten verhogen de prijzen als dank voor die gratis reclame.
Dat is precies waar 'behavioural pricing' op uit is. Prijzen beïnvloed door jouw gedrag dus, waarbij producenten van je positieve houding gebruik maken om de prijs de hoogte in te drijven. De redenering is dan dat consumenten bereid zijn meer te betalen voor iets dat ze goed vinden. De vraag die in dit artikel aan de orde is of social media hiervoor gebruikt kan worden. Meer ervaringen zijn nodig om hierop een antwoord te geven.
Is dit de toekomst: hogere prijzen voor wat je 'liket' op Facebook? - Consument - De Morgen
maandag 19 maart 2012
Tweet en Like buttons hebben invloed op koopproces, maar niet altijd positief!
![]() |
Bijschrift toevoegen |
Uit onderzoek van de Universiteit van Miami blijkt dat het aankoopproces daardoor beïnvloed wordt! Producten die we als sociaal positief ervaren, zeg mooie sierraden, jurkjes, gadgets en dergelijke worden door aanwezigheid van dergelijke buttons vaker gekocht. Daar werken ze heel erg goed.
Maar uit dezelfde studie blijkt dat alleen al de aanwezigheid van dergelijke buttons bij producten die níet als positief worden ervaren, denk aan aambeienzalf, corrigerende slips of speciale sokken ter bestrijding van zweetvoeten, een negatieve invloed hebben!
Daarbij viel het de onderzoekers op dat de aanwezigheid van die buttons niet eens bewust waargenomen hoefden te zijn. Social sharing heeft dus de stap naar ons onderbewustzijn gemaakt!
Het frappanste vind ik dat de deelnemers aan het onderzoek niet eens de buttons hoefden te gebruiken, maar dat puur de fysieke aanwezigheid van die buttons al reacties veroorzaakten. De onderzoekster, Professor Claudia Townsend, verklaart dat door te stellen dat de deelnemers door de buttons het gevoel kregen dat hun sociale netwerkcontacten ‘meekeken’ tijdens het koopproces:
http://twittermania.nl/2012/03/tweet-en-buttons-hebben-invloed-op-koopproces-maar-niet-altijd-positief/
Door Herman Couwenbergh op 2 - 03 - 2012 10:18
zaterdag 17 maart 2012
Perfectie in customer intimacy
First One to One, Then One to Many
Good shoes aren’t cheap, and runners typically do their homework. They want to compare brands and styles and understand how they will affect their running.
Natural Running Store frequently gets questions from athletes about shoes as well as natural running. Gleason could easily create a FAQs page and leave it at that. Butfour to five times every week, Gleason answers customer questions on video.
He addresses the answer directly to the person who asked—by name—typically giving a 2-minute response. The customer with the question appreciates the personal response and often tells his or her social networks.
Read the full article: http://www.socialmediaexaminer.com/social-service-allows-startup-to-outpace-the-competition/#more-15850
Abonneren op:
Posts (Atom)