Bijschrift toevoegen |
Voor veel bedrijven betekent groei het binden van klanten en focus op de customer lifetime value. Dit vraag om een onderscheidende aanpak in klantgerichtheid op alle klant-contactpunten zowel offline en online. In dit blog worden best practices gedeeld op gebieden zoals consumentengedrag, loyaliteit, merkcommunicatie, -beleving, -voorkeur en brand engagement. Dit aan de hand van cases, links, artikelen, customer experiences, reviews, ervaringen, video's, foto's,denkmodellen, etc.
vrijdag 23 maart 2012
Buzz op Facebook meten
Met de komst van talking about this in Facenbook (mensen die hierover praten) krijgen niet-beheerders van de pagina iets beter inzicht in de engagement van bepaalde brand/fanpage. Om dit absolute getal vergelijkbaar te maken introduceert Yes2web: TAP, wat staat voor Talking About this-Percentage.De recent (oktober 2011) geïntroduceerde metric: Talking about this (“Mensen die hierover praten”) geeft inzage in het bereik van een pagina binnen Facebook. Het is een optelsom van berichten, likes, shares, reacties, checkins, beantwoorde vragen en mentions rond een pagina van de afgelopen zeven dagen. Voorheen werd door marketeers wel eens de term buzz gebruikt, hoewel dit zich in tegenstelling tot ‘Talking about this’ slecht liet meten. Facebook hoopt hiermee dat merken zich niet alleen maar richten op het verzamelen van zoveel mogelijk fans, maar ook meer aandacht gaan besteden aan engagement, het sleutelwoord voor Facebook. De TAP geeft op een andere manier inzicht in de interactie van de pagina, door de kortere periode van zeven dagen geeft het vooral korte termijn trends weer. In samenwerking met de langere termijn interactie (bijvoorbeeld middels de IPM) geeft dit een extra vergelijkingsmiddel voor Facebookpagina’s. Probeer je dus niet alleen maar te richten op het verzamelen van zoveel mogelijk likes, maar vestig de aandacht op meer engagement.
Meet engagement op Facebook met TAP | FacebookPro.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten