Al decennialang is er een discussie gaande over de marketingwaarde van influencers. Dit artikel gaat echter niet over die kleine groep invloedrijke mensen, maar over de 85% van de consumenten die niet tot deze groep behoren. Zij zijn verantwoordelijk voor 70% van de Word of Mouth. Naast de omvang, heeft deze groep nog een aantal andere interessante voordelen. Aan de hand van cases, geef ik drie tips om de invloed van ‘gewone’ mensen te vergroten.
Dit artikle gaat in op:
- Overtuigingskracht, expertise en veel vrienden
- De ‘gewone’ consumenten: een groot potentieel van fans
- Het Tipping Point en daar voorbij
Overtuigingskracht: maak van iemand een storyteller
Onlangs werd in een onderzoek de positieve invloed van storytelling op de Net Promoter Score en de koopintentie aangetoond. Om van iemand een storyteller te maken, gaat het echter niet alleen om een goede productervaring, maar ook om deze productervaring op een overtuigende manier te delen. Met visualisatie tools als Animoto en Wordle kunnen mensen gemakkelijk een persoonlijk verhaal delen.
Diverse cases komen aan bod. Onderstaand een voorbeeld:
Tour De Vélo: 1000heads creëerde voor sportmerk Skins het verhaal en de ultieme storyteller: Quentin Field Boden rijdt in z’n eentje de Tour de France 3 dagen voor het professionele peloton uit.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten