Gedragsverandering
Maarten Schäfer van CoolBrands over de resultaten: ‘We wisten al dat informatie door de linker hersenhelft, de rationele kant, wordt verwerkt. Dit onderzoek heeft duidelijk gemaakt dat informatie die is verpakt tot verhalende content, de emotie triggert en dus wordt verwerkt door de rechter hersenhelft. Duidelijk is vervolgens geworden dat emoties kunnen leiden tot gedragsverandering, terwijl de ratio doorgaans alleen tot attitudeverandering leidt.’
Anouk Papers van CoolBrands voegt daaraan toe: ‘Storytelling beïnvloedt niet alleen de merkperceptie van de persoon die het verhaal uit de eerste hand hoort of leest. Verhalen reizen vervolgens ook verder. Dus de invloed van het vertellen van een goed verhaal gaat veel verder dan de merkperceptie van het individu aan wie het verhaal verteld wordt. Dat biedt kansen voor merken in een tijd waarin klassieke communicatie, zoals reclame, steeds minder goed werkt.’
(Onderzoek) Storytelling verdubbelt koopintentie @ Marketing Online
Maarten Schäfer van CoolBrands over de resultaten: ‘We wisten al dat informatie door de linker hersenhelft, de rationele kant, wordt verwerkt. Dit onderzoek heeft duidelijk gemaakt dat informatie die is verpakt tot verhalende content, de emotie triggert en dus wordt verwerkt door de rechter hersenhelft. Duidelijk is vervolgens geworden dat emoties kunnen leiden tot gedragsverandering, terwijl de ratio doorgaans alleen tot attitudeverandering leidt.’
Anouk Papers van CoolBrands voegt daaraan toe: ‘Storytelling beïnvloedt niet alleen de merkperceptie van de persoon die het verhaal uit de eerste hand hoort of leest. Verhalen reizen vervolgens ook verder. Dus de invloed van het vertellen van een goed verhaal gaat veel verder dan de merkperceptie van het individu aan wie het verhaal verteld wordt. Dat biedt kansen voor merken in een tijd waarin klassieke communicatie, zoals reclame, steeds minder goed werkt.’
(Onderzoek) Storytelling verdubbelt koopintentie @ Marketing Online
Geen opmerkingen:
Een reactie posten