vrijdag 25 november 2011

Van push naar pull marketing Hier het antwoord hoe!

Internet en sociale media hebben outbound marketing in de verdediging gedrukt. Waarom veel geld uitgeven aan dure TV-commercials als het genereren van leads met inbound marketing goedkoper is? Traditionele reclameboodschappen worden massaal genegeerd door consumenten. Hoog tijd voor verandering.


Traditionele marketingcommunicatie draait om het zenden van boodschappen, merendeels via bought media. Alhoewel het grootste deel van het marketingbudget in organisaties hier nog steeds naartoe gaat, voltrekt zich een revolutie. Van gekochte naar verdiende aandacht. Van outbound naar inbound marketing. Niet ‘bedrijf zoekt consument’, maar ‘consument vindt bedrijf’. In plaats van schieten met hagel in de hoop doel te treffen, zorgen dat je gevonden wordt door mensen die naar jouw product, dienst of oplossing op zoek zijn


  • 86% van de mensen ontwijkt TV-commercials
  • 44% van de direct mail wordt nooit geopend
  • inbound marketing omvat tactieken als: search engine optimization, het publiceren van whitepapers en e-books, bloggen et cetera
  • social media kunnen het effect van inbound marketing versterken door bij te dragen aan de vergroting van het bereik
  • goede content levert links van externe websites op, wat bijdraagt aan meer verwijzend verkeer en betere vindbaarheid in zoekmachines
  • 61% van de marketeers investeert dit jaar meer in inbound marketing
  • de kosten van een lead zijn bij inbound marketing gemiddeld 62% lager dan bij outbound marketing
Een niet te missen infograph geeft het antwoord:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten