Marketing tribune maakt vandaag melding van het onderzoek gedaan door Synergie. Het volgende wordt gemeld:
Inspiratie fundament sterke merken Synergie |identiteit- & merkstrategie en MindWorld onderzochten in augustus 2011, onder een representatief panel van ruim 1.450 mensen, wat merken inspirerend maakt en welke merken hierop het hoogst scoren. Het onderzoek leverde 4 pijlers op van inspirerende merken: authenticiteit (visie en optimisme), een track record & innovaties, aantrekkelijke producten en een relatie met doelgroepen.
Efteling meest inspirerende merk van Nederland'Positief, concreet en tastbaar, ontsnappen aan pessimisme', het typeert volgens de onderzoekers de behoeften van onze tijdsgeest na een periode van degelijkheid en betrouwbaarheid. 'We zien dan ook dat de meest inspirerende merken inspelen op verbeeldingskracht en een positieve, concrete boodschap hebben.
Onderstaande link is het onderzoek te lezen. Zeer de moeite waard. Vooral omdat deze merken ook goed presteren in social media. http://www.synergie.nl/#/inspirerende-merken/de-ranking
Voor veel bedrijven betekent groei het binden van klanten en focus op de customer lifetime value. Dit vraag om een onderscheidende aanpak in klantgerichtheid op alle klant-contactpunten zowel offline en online. In dit blog worden best practices gedeeld op gebieden zoals consumentengedrag, loyaliteit, merkcommunicatie, -beleving, -voorkeur en brand engagement. Dit aan de hand van cases, links, artikelen, customer experiences, reviews, ervaringen, video's, foto's,denkmodellen, etc.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten